Keresés
Close this search box.

Legyél te is hallgatós! Jelentkezz hozzánk március 3-ig!

Öncélú magamutogatás vagy út a sikerhez? – Milyen a jó énmárka?

Hogyan érvényesüljünk jobban a munka világában? Milyen kompetenciák kellenek ahhoz, hogy könnyebben felfigyeljenek ránk és megmutathassuk kik is vagyunk valójában. A Menedzserszövetség előadásán jártunk.

Borítókép: Nagy Renáta, Hallgató Magazin

A Youth Business Group és Menedzserszövetség egy újabb közös eseményt mutatott be december elsején a Duna Towerben. “Fókuszban a Jövő Menedzserei!” előadássorozat keretében egy panelbeszélgetést hallgathattunk meg, melynek témája a self-branding, vagyis az “énmárkaépítés” volt. 

Az esemény meghívott vendégei különböző területeken értek el sikereket karrierjük során, de egy közös bennünk, mind a Jövő Menedzsere Mentorprogramban vettek részt, mentorként vagy menteeként. A beszélgetésen két mentor Dr. Zolnay Judit,  a Menedzserszövetség elnökségi tagja és Buday Kollárik Tímea, a Menedzserszövetség ügyvezetője, illetve három mentee, Bognár-Didek Melinda, Berczeli András és Kristóf Benjámin vettek részt.

“Az én márka az, amit mások mondanak rólad, amikor kilépsz egy szobából.”

A meghívott vendégek először meghatározták a self-branding fogalmát. András szerint ez az a kép, amit közölsz magadról a világ felé. A lényege pedig, hogy ezt tudatosan lehet formálni. Judit úgy fogalmazta meg, hogy ez egy értékesítési stratégia és mindenki eldöntheti, hogy él-e ezzel a lehetőséggel vagy sem. De felmerülhet a kérdés, hogy milyen helyzetekben lehet ezt alkalmazni? Mikor kell az “énmárkaépítéssel” foglalkozni?

Az egyetemről a munkaerő piacra vezet az út

Már az egyetemi tanulmányok mellett hatalmas előnyre tesz szert az, aki tudatosan foglalkozik énmárkájának építésével. Diákszervezeti munkában való részvétel, versenyeredmények, projektfeladatok megvalósítása, ezek mind olyan iskolán kívüli tevékenységek, amik a munkaadónál pozitív megítélést keltenek, hiszen mind már megszerzett kompetenciákról árulkodnak. Erről a témáról Benjámin, lapunk főszerkesztője fejtette ki a gondolatait, hiszen tanulmányai mellett ő is tesz azért, hogy releváns munkatapasztalatot szerezzen. Sokszor szembesült azzal, hogy a munkáltatók várnak valami pluszt a diploma mellett. Az énmárkaépítés jelentősége pedig itt lép érvénybe, hiszen egy állásinterjún lehet, hogy mi tudjuk magunkról, hogy alkalmasak vagyunk, de erről a munkaadót is meg kell győznünk. Vagyis el kell adnunk magunkat. De nem szabad elfelejteni, hogy ez semmiképp sem önfényezést jelent. 

“Mindennek az alapja a teljesítmény.”

Fogalmazta meg Dr. Zolnay Judit, amikor arról beszélt, hogy a self-branding csak akkor működik ha van mire építeni. A márkát lehet fejleszteni, formálni, de teljesítmény nélkül, csak egy üres ígéret marad. Ha viszont letettünk valamit az asztalra, már csak rajtunk múlik, hogy akarjuk-e azt reklámozni vagy sem. Buday Kollárik Tímea is egyetértett ezzel. Szerinte a megfelelő sorrend a kemény munkával kezdődik és az elismeréssel fejeződik be. Ha értéket teremtesz, valami nagyot alkotsz, azt el fogják ismerni az emberek. Így pedig a teljesítmény építi a márkánkat anélkül, hogy egy percig is reklámoztuk volna magunkat. Ez az önreprezentáció megjelenhet online formátumban is, hiszen az információk jelentős része napjainkban már online terjed.

Mit üzennek rólad a közösségi média felületek?

Éppen ezért nagyon fontos, hogy a tudatosan odafigyeljünk a Facebook, Instagram, vagy épp LinkedIn felületeinkre. A beszélgetésen többen is megerősítették, hogy egy állásinterjú során nem csak személyes beszélgetés, hanem az illető digitális platformokon való kommunikációja is befolyásolja a döntést. Fontos, hogy hétköznapi valóságunk összhangban legyen digitális tartalmainkkal, hiszen ha a két világ között ellentmondások vannak, azok előbb vagy utóbb kiderülnek. Ezért fontos, hogy tudatosan megismerjük és alkalmazzuk az énmárkaépítés eszköztárát, ehhez pedig egy kis segítséget is kaptunk.

Az én márka építés 10 összetevője

Melinda a Forbes magazin által összegyűjtött gondolatokat ismertette velünk. Fókusz, egyediség, háttérsztori, következetesség, hibázási készség, pozitív attitűd. Ezenkívül fontos lehet egy sikeres példa követése és, hogy éljük a brandünket, hagyjuk, hogy mások meséljenek rólunk, hagyjunk magunk után örökséget. 

Az előadás zárásaként Buday Kollárik Tímea bemutatta nekünk a Jövő Menedzsere Mentorprogram működését, a program által nyújtott lehetőségeket, amelyeket a szövetség oldalán részletesen megismerhettek. A programba való jelentkezés határideje december 15. 

Ezekkel a gondolatokkal ért véget az előadás, a hallgatókban nem maradt kétség, körbejártuk a self-branding kifejezést minden irányból. Az elméleti tudás már megvan, kezdődhet a gyakorlat!