Keresés
Close this search box.

Legyél te is hallgatós! Jelentkezz hozzánk március 3-ig!

5 tipp a meggyőző LinkedIn profilhoz

A munkaerőpiac világába csöppenve nehezen tudjuk, merre keressük a számunkra tökéletes munkát. Lehet, nem kell olyan lázasan keresgélni az álláshirdetések között, ha hagyjuk, hogy esetleg minket fedezzenek fel a képességeink alapján. Azonban hogyan kerüljünk azoknak a bizonyos fejvadászoknak és toborzóknak a látóterébe? Cikkünkből kiderül, mire ügyelj, hogy LinkedIn profiloddal felkeltsd a cégek figyelmét.

Borítókép: pixabay.com

A LinkedIn mint közösségi oldal, azért jött létre, hogy összekapcsolja a világ szakembereit, hatékonyság és sikeresség céljával. A felület rendszere és mechanizmusa hasonlít az összes többi social media platforméhoz. Chatelhetsz, be tudsz jelölni ismerősöket, tölthetsz fel fényképeket, írhatsz posztokat és csatlakozhatsz akár csoportokhoz is. Azonban ne feledd, ez egy szakmai oldal, szóval meg kell csillogtatnod kvalitásaidat. A Webshark oldal professzionálisan elemezte, hogy mi is kell egy lehengerlő adatlaphoz.

1. Profilod készítésénél több dologra is figyelned kell, hogy észrevegyenek a LinkedIn munkaerő piacán és könnyebben megtaláljanak a toborzók. Legfontosabb, hogyne légy privát, ezt az „Edit public profil & URL” menüpontban tudod beállítani (de a „settings & privacy” – „visibility” menüpontban be tudod állítani, mi látszódjon és mi nem a profilodban), illetve a „Job” menüponton belül tedd magad láthatóvá a toborzók számára. Tölts fel megfelelő profilképet (olyat válassz, amit az önéletrajzodba is beletennél! Ezt vedd komolyan, mert ez az első, amit a fejvadász meglát) és akár állíts be „open to work”-ös keretet a profilképednek, hogy a HR-esek már messziről lássák, elérhető vagy.

2. Ne légy rest minden információt megadni, és minden címsort kitölteni profilod szerkesztésekor! Próbálj a keresett álláshoz megfelelő kulcsszavakat találni, és azokat feltüntetni a tapasztalataid, eredményeid, képességeid között. Részletesen fogalmazd meg a foglalkozásod, nyugodtan használj szakszavakat, mert a toborzók specifikusan keresnek, nem „csak úgy egy programozót” vagy „csak egy közgazdászt”. Ha vannak referenciáid, portfóliód, okleveleid, mindenképpen töltsd fel! Hozzáadhatsz bármilyen URL-t, ami az egyik munkádra mutat (vagy az előző munkahelyeid honlapjának linkjét is becsatolhatod, ezzel rövidítve a munka leírásokat).

3. Az „összegzés” (bio), ami egyből a profilképed alatt látható szöveg, az egyik legfontosabb része az adatlapodnak. Itt el kell adni magadat röviden, tömören, lényegre törően. Írd le, hogy mik az erősségeid a szakmában, mi az, amit szeretsz benne, melyik területén tudnád a legtöbbet nyújtani egy cégnek. Jó, ha megemlíted néhány soft-skilledet, hogy miért téged kellene megbízni a munkával (de azért csak szerényen). Az „összegzésbe” még bekerülhet, milyen munkahelyen tudnád magad elképzelni, például inkább egy nagyvállalatot keresel, vagy egy start-up céget.  

4. Adatlapod hitelessége miatt minél több ajánlást és kapcsolatot kell „gyűjtened”. Akár régebbi/jelenlegi munkatársaktól, főnököktől, tanároktól, szaktársaktól néhány sor arról, milyen veled a közös munka. Ajánlásokat Te is írhatsz másoknak, akikkel együtt dolgoztál, de ezeket persze az évek és a karriered útja fogja alakítani. Azonban jó, ha figyelsz arra, hogy munkatársaidat ne a Facebookon, inkább a LinkedInen jelöld be. A hitelességedet tovább erősítheted, ha megnevezed a cégeket, ahol dolgoztál, esetleg, ha egy nagyobb projektben részt vettél, mindenképpen említsd meg.

5. Csatlakozz a foglalkozásodnak megfelelő csoportokhoz. Ez azért fontos, mert bizonyos cégek is tagok lehetnek, és így a radarjuk alá kerülsz (főleg, ha esetleg még okosakat is posztolsz), illetve a kapcsolati hálódat is tudod bővíteni. Meg kell találnod a saját közösségedet, hogy elérd, akiket szeretnél, és rádtaláljanak a munkaadók. A szakmai posztok, eseményekről való kép feltöltések, szakmai bejegyzések megosztása amúgy is elengedhetetlen, hogy aktív maradj ezen a közösségi oldalon, valamint könnyebben elérhető legyél és ajánlásokat szerezz. Egy jó LinkedIn profil főleg a pozitív ajánlásoktól lesz sikeres. A nyilvános visszajelzéseknek döntő szerepe lehet a HR-esek választásában.

Napjainkra a LinkedIn lett az egyik legprofesszionálisabb, szellemi munkával foglalkozó szakmai közösségi oldal. A legtöbb vállalat toborzói ezen a felületen sourcingolnak, ha a legjobb munkaerőt keresik. Ha Te is kiváló alkalmazottnak tartod magad, akkor fontos, hogy jelen legyél ezen a platformon, még akkor is, ha épp van állásod. Folyamatosan fejleszteni, frissíteni kell az adatlapodat, hogy a munkaerőpiacon könnyen beazonosítható, hiteles és elérhető legyél.