Borítókép: Szabó Réka
A történet főhőse Adrien Lepage, egy fiatal fiú, akinek az élete a dobolás köré szerveződik. Adrien nem egyszerűen tehetséges, hanem a ritmus szó szerint az élete részévé válik. Már gyermekkorában felfedezi a zene iránti szenvedélyét, és minden tárgyban egy potenciális hangszer lehetőségét látja. Dobverői segítségével meséli el saját világát, örömeit, fájdalmait, küzdelmeit és vágyait.
A monodráma különleges ereje abból fakad, hogy egyszerre humoros és megható, könnyed és megrázó. Adrien történetét áthatja a gyermeki kíváncsiság, a játékosság és az élet apró szépségeinek felismerése. Ugyanakkor a darab mélyebb rétegeiben megjelenik a társadalom reakciója is azokra, akik kicsit másként érzékelik és értelmezik a világot. Adrien esetében a különbözőség nem hátrány, hanem ajándék, amely egyedi és különleges szemléletmóddal ruházza fel. Medveczky Balázs lenyűgöző alakítása révén a közönség hangonként átélheti Adrien történetét. A dobolás nem csupán eszköz, hanem egyfajta narratív erő, amely áthatja az előadást. A zene és a ritmus a darab szerves része, amely hol fokozza a feszültséget, hol pedig oldja azt.

Kép: Szabó Réka
Az „Élet-ritmusra” nem csupán egy fiatal tehetség története, hanem egy érzékeny, elgondolkodtató és inspiráló előadás is egyben. Rávilágít arra, hogy a világ sokszínűsége nem csupán elfogadásra, hanem megértésre is érdemes. A monodráma arra ösztönzi a nézőket, hogy nyitottabb szemmel tekintsenek a világra.
A Ferencvárosi Pinceszínház ezzel az előadással ismét bizonyítja, hogy érdemes teret adni az egyéni történeteknek, és hogy a színház ereje abban rejlik, hogy közösségi élménnyé formálja az egyéni sorsokat. Az „Élet-ritmusra” egy olyan előadás, amely egyszerre szórakoztat, meghat és elgondolkodtat – mindezt a zene és a ritmus varázslatos erejével.