Eltűnt Budapest

Hová tűntél te Budapest?

Budapesti Szerkesztőség
Egy 2019-ben induló magyar fejlesztésű játékról hallhatunk mostanság, az Eltűnt Budapestről, ami a lehető leghitelesebben próbálja visszaadni a második világháború előtti néhány évet, és emellett csavaros történetével ejt minket rabul, amit a mi döntéseink is tudnak befolyásolni.
A Hallgató Magazin Tech rovatának támogatója a Skribe.

Borítókép: Pexels

A noir akció-kalandjáték egy Lampert Ábel nevű magánnyomozóról szól, aki súlyos balesetet szenvedett, felépülése érdekében pedig Budapestre kellett jönnie, mivel testvére itt él és orvosként a segítségére sietett. Egy új életet kellett felépítenie ebben a rejtélyes helyzetben, ezért elvállalt egy silány, ámbár nagyon hasznos ügyet, aminek a mélységéről persze még mit sem sejt: egy eltűnt prostituáltat kell megtalálnia, majd az egész várost behálózó drogügybe cseppen. Ezzel a felgöngyölhetetlen üggyel olyan mélységekbe ereszkedik, amelyben meg kell állnia a helyét Budapest kietlen sikátoraival és a felső réteg ármánykodásaival szemben is. Olyan információkhoz jut, ami miatt megkérdőjelezi egész ittlétét, testvérét és múltját.

Mitől lesz ilyen hiteles?

Az egész játék levéltári térképeken és tervrajzokon alapul, mivel a fejlesztőcsapat egy együttműködési szerződést kötött Budapest Főváros Levéltárával, és kimondottan egy 1937-es térkép alapján készült a bejárható terület, emellett a domborzat műholdas referenciák alapján van rekonstruálva. Alapvetően egy nyílt terű játékról beszélhetünk, viszont ezalatt nem a teljes Budapestet érthetjük, hanem csak a főbb utakat és épületeket, de ez még így is 25-30 kilométernyi bejárható utat jelent. Ez nagyjából 20 nevezetes teret ölel fel, mint például a Corvin Áruházat, és több közlekedési opciót is kipróbálhatunk, mint a villamosokat, gőzhajót vagy a Budavári siklót is, nyilatkozták a 24.hu-nak.

Régi Budapest
Az Erzsébet hídról sok-sok fotó maradt fent, így azt pontosan meg lehetett modellezni, emellett az Animatiqua Stúdió animált képekkel elevenítette fel Budapest akkori arcát. Kép: thebudapester.hu

A fejlesztő csapat

Handler Balázs fejéből pattant ki a kezdeményezés, mivel még 2018-ban megmodellezte az Erzsébet hidat, és a Közlekedési Múzeummal karöltve bemutatta a Múzeumok Éjszakáján, ahol ez nagy sikert aratott. Majd a VR-tól elszakadva már PC-s játékként fejlesztette tovább, és ekkor belekezdett abba is, hogy kiszélesítse a bejárható teret. Emellett sok amatőr 3D modellező is felajánlotta a segítségét. Bódog Julianna a csapat 3D modellezője, aki fantasztikus módon alkotta meg a játék szobrait és ruháit, emellett Virág Gergő készítette az Eltűnt Budapest történetét és környezeti elemeit.

Próbáld ki te is a Skribe kávé és sörelőfizetéseit.