Keresés
Close this search box.

Legyél te is hallgatós! Jelentkezz hozzánk március 3-ig!

Te mennyit tiktokozol egy nap?

Úgy tűnik, hogy a közösségi média felületek tulajdonosai aggódnak felhasználóikért, ugyanis egyre több oldal újít be olyan intézkedésekkel, amelyek a fogyasztók digitális jólétét akarják szolgálni.
A Hallgató Magazin Tech rovatának támogatója a Skribe.

A social platform-testvérek 

A Facebookon és az Instagramon már évek óta követhető alkalmazáson belül is, hogy mennyi időt töltünk el átlagosan napi, heti vagy havi szinten használatukkal. Különböző beállítások állnak rendelkezésünkre, amelyekkel korlátozhatjuk az online térben eltöltött időnket. Beállíthatunk időkorlátokat, amelyek leteltével emlékezetőt kapunk, hogy itt az idő egy kis szünetet tartani. Emellett kiválaszthatjuk, hogy milyen úgynevezett push értesítéseket kapjunk, ezzel is minimalizálva a kényszert, hogy újból megnyissuk az appot.

Szigorít a TikTok

A felsoroláshoz csatlakozik most a TikTok is. A napokban nyilatkozott a cégtulajdonos, a ByteDance, hogy új funkció fog hamarosan megjelenni a felületen, amellyel szeretnék, ha a felhasználók jobban kordában tudnák tartani a videó appon eltöltött idejüket. Elmondásuk szerint mindez azért jön létre, mert a tavaly bevezetett felszólítások – arra vonatkozóan, hogy a tizenévesek tudatosan kezeljék a képernyő előtt eltöltött idejüket – méréseik szerint sikeresnek bizonyultak. 

Elsősorban a kiskorúakra fókuszál az új feature, de mindenki más is igénybe veheti. Az alapértelmezett beállítás szerint a 18 éven aluliak 60 perc után kapnak egy értesítést, amellyel válaszút elé állítja őket, hogy felhagynak-e aznapra az app használatával, vagy egy jelszó megadásával inkább folytatják a tevékenységeiket. 

A telefonozási szokások rengeteget változtak az elmúlt évtizedben.

Azonban itt egy automatikus átállásról lesz szó, tehát nem eldöntendő kérdés a tiniknek, hogy szeretnének-e élni az új feature adta lehetőségekkel. Persze lesz lehetőségük arra, hogy a limitet módosítsák vagy egész egyszerűen kikapcsolják, de felmerül a kérdés, hogy mi a célja a TikToknak ezzel a radikálisnak nevezhető fellépéssel. Ennyire magáénak érzi azok védelmét, akiket leginkább a fenyegető veszély potenciális elszenvedőinek vélünk? 

A másik kérdés pedig az, hogy a felületet aktívan használó Z generáció és az őket követő Alfák hogyan fogadják majd a változásokat. Pozitívan vagy offenzíven reagálnak majd a korlátozó funkcióra? Vajon élnek majd a képernyő-limit feloldásával, vagy komolyan veszik a felhívást, és igyekeznek majd kevesebb időt eltölteni a videók pörgetésével?