Keresés
Close this search box.

Legyél te is hallgatós! Jelentkezz hozzánk március 3-ig!

elte média állásbörze

Erre indulj kommédiásként! – ELTE MÉDIA Állásbörze riport

A kommédia tipikusan azon szakok egyike, ahol az egyetemi évek alatt kiépített kapcsolati rendszerrel és az ezalatt megszerzett gyakornoki tapasztalatokkal tud az ember érvényesülni a diploma megszerzése után. Éppen ezért az ELTE-n nagy hagyománynak örvend a médiás állásbörze, amit április végén is megrendeztek.

Az eseményen 10-15 perces előadásokat hallhattunk, amelyek során az egyes médiumok munkatársai az általános információk mellett a gyakornokságra is felhívták a figyelmet. Szerencsére igen széles palettával találkozhattunk, a klasszikusok mellett sikerült elmozdulni az újság-tv-rádió szentháromságtól, így mindenki megtalálhatta a számára kedvére való területet.

Szervezett gyakornoki program a Forbes-nál, az RTL Magyarországnál és a Telex-nél működik, viszont mindenhol szívesen fogadják a jelentkezéseket.

Először György Gabriellát hallhattuk, aki az ATV szerkesztő-riportere, a Híradó és a Heti Napló munkatársa. Elmesélte, hogyan néz ki náluk egy nap és kiemelte, hogy ebben a műfajban a gyorsaság és a tájékozottság a legfontosabb. Mivel náluk a Híradóban nincs szakosodás, így minden témában naprakésznek kell lenni, ami a hírek állandó figyelését jelenti. Viszont mivel a Heti Napló csak vasárnaponként jelenik meg, ott több idő van a riportok kidolgozására. Elmesélte, hogy ő is gyakornokként került az ATV-hez, így bizton állíthatja, hogy a hozzájuk érkezők releváns tapasztalatot szerezhetnek a területen.

A televíziónál maradva meghallgattuk Verebély Marcellt is, az RTL Magyarország senior kreatív producerét. A műsorgyártói részlegen van hat hetes, szervezett, de fizetés nélküli gyakornoki programuk, amellyel igazolható az egyetemi szakmai gyakorlat is. Viszont más területekre is lehet jelentkezni a csatornán belül, amelyek inkább junior állásoknak felelnek meg.

A RTL-nél szintén valódi tapasztalatot lehet szerezni, mivel a gyakornokokban egy még kezdő, de teljes értékű munkatársakat látnak.

A hagyományos médiánál maradva bemutatkozott a Trend FM is, amely korábban Gazdasági Rádió néven működött. Ehhez hűen ma is a gazdaság az egyik fő vonulata a műsoraiknak, viszont mellé csatlakozott a kultúra is. Somody Evelin riporter és Imre Lőrinc, a reggeli műsor műsorvezetője meséltek bővebben a rádióról. Náluk gyakornokként először a hírírással alapozhatják meg tudásukat az ide jelentkezők, majd ezután riporteri feladatokba is beleláthatnak. Péller András öt évig dolgozott a rádiónál, de ma már a Világgazdaság Online-nál tevékenykedik . Ő is gyakornokként kezdte a Trend FM-nél, és ki is emelte a tapasztalat fontosságát, hiszen ezzel sokkal könnyebben indulhatunk el a munkaerőpiacon.

A Telex-et bizonyára senkinek sem kell bemutatni, így Dull Szabolcs is kihagyta az általános ismertetőt és inkább a gyakornoki munka fontosságára hívta fel a figyelmet. Náluk jelenleg is folyik szervezett program, amely kilenc hónapig tart és idén augusztusban fog lejárni a jelenlegi csapatnak. Igyekeznek másfajta megközelítést alkalmazni, ezt mutatja az is, hogy fizetést is biztosítanak a munkáért, emellett pedig mentorok segítik a tanulni vágyókat.

Elmondása szerint megfigyelhető a folyamatos fejlődés és aki észre szeretné vetetni magát, saját ötletekkel rukkol elő, annak meglesz a gyümölcse.

Fontos még kiemelni, hogy hosszú távon gondolkodnak, így a gyakornokság után, ha eredményesen dolgozunk és a portál anyagi forrásai engedik, teljes állású pozíciót ajánlanak.

Az írott sajtót képviselte még Zsiborás Gergő, a Forbes főszerkesztője. Mivel a gazdasági újságok könnyen eltántoríthatják a bölcsész gyakornokokat, így külön kihangsúlyozta, hogy kellő lelkesedéssel és energiabefektetéssel egy ELTE médiás is lehet jó gazdasági újságíró. Mivel ő is egyetemistaként már dolgozott, fontosnak tartja a gyakornoki programot, amely náluk egy 3 hónapos fizetetlen pozíció, heti 20 óra munkavégzéssel.

Kommunikációs munkatársakat keres emelett a Transparency International Magyarország, akik a világ legnagyobb korrupció ellen fellépő szervezete, munkájukat Martin József mutatta be. Náluk alapvetően két pozíció lehet érdekes a kommédiásoknak: a kommunikációs menedzser és a projektmenedzser. Csupán 6-10 állandó tagjuk van, ezért itt a gyakornoki program inkább tanulást jelent, mintsem hosszú távú munkalehetőséget.

Szintén más vonal az Amnesty International Magyarország, amit Salló Krisztina content menedzser mutatott be nekünk. Külön érdekesség, hogy a pozíció korábban nem létezett, viszont 2014-ben már időszerűvé vált a bevezetése. A szakmai gyakorlatot is le tudják igazolni, így, ha valakit érdekelnek a kutatások és az emberjogi oktatások érdemes jelentkezni hozzájuk.

Talán kicsit kilóg a sorból a Zöldi Blanka által bemutatott Lakmusz, amely egy tavaly novemberben indult szervezet és célja a tényellenőrzés. Meglehetősen nagy népszerűségre tett szert a megjelenése óta, cikkeik a 444.hu címlapján is megtalálhatóak. Folyamatosan próbálkoznak új formátumokkal pl.: Facebook élő beszélgetés.

Egy korábbi ELTE-s diákot is meghallgattunk. Mező Dóri a Médialógusok podcastről tartott ismertetőt, ahol szakemberekkel készített interjúkon keresztül nyerhetünk bepillantást a hazai médiapiac lehetőségeibe.

Ez az esemény is megmutatta, hogy rengeteg ajtó nyitva áll az elhelyezkedni vágyók előtt, és hogy akkor is érdemes jelentkezni egy-egy helyre, ha nem is hirdetnek konkrét gyakornoki programot.