Sziget 2025 – Csak szabadon!

Budapesti Szerkesztőség
Hétfőn meglátogattuk Magyarország legnagyobb és legsokoldalúbb fesztiválját, ahol számos magyar és külföldi előadó lép fel minden évben. Az utolsó nap sztárja Chapelle Roan volt, de nem csak miatta volt érdemes kimenni.

A fesztivál mottójához híven idén is az önkifejezés szabadsága és az inkluzivitás került előtérbe. A napközbeni aktivitások között szerepelt a NANE, ahol a párkapcsolati bántalmazásról és a szexuális erőszakról lehetett beszélgetni, az Országos Mentőszolgálat, ahol plüssmacit nyerhettünk, de volt lehetőség tanácsot kérni is egy rabbitól a MAZSIKÉ-nél. A legjobban azonban a Nem Adom Fel Alapítvány játékain éreztük magunkat. A szervezet a fogyatékossággal élők megsegítésén fáradozik, így lehetett náluk bekötött szemmel és fehér bottal labirintusban bolyongani, kerekesszékes akadálypályán végigmenni, illetve kézzel-lábbal különböző anyagokat kitapintani.

Forrás: Sziget Fesztivál 

Extravagáns előadások

A koncertek sem múlták alul az elvárásokat. A The Last Dinner Party nevű brit indie rock banda, melynek ismertebb számai a Nothing Matters és a Feminine Urge egy újdonsággal is meglepett minket, ami hivatalosan még nem jelent meg. Frontemberük, Abigail Morris a jón oszlopok díszítette antik színpadon elmondta, hogy életében másodszor jár Budapesten. Először katolikus lányiskolája kórusával látogatott el hozzánk, ahol első szerelmét ismerte meg.

Kis időre benéztünk a Hollow Coves ausztrál együttes színpadára is, ahol meghallgattuk a Coastine című dalt, de sietnünk kellett a nagyszínpadra, ahol az est sztárvendége, Chapelle Roan lépett fel. 

Az énekesnő hű maradt jellegzetes, extravagáns stílusához: egy mesébe illő, Csipkerózsika kastélyát idéző díszlet között mozgott elegáns könnyedséggel, mintha csak egy másik világból érkezett volna. Megjelenése egyszerre idézte meg egy balett-táncos finomságát és egy késő középkori nemes hölgy eleganciáját – ruhája különleges ötvözete volt a klasszikus bájnak és a színpadi látványosságnak.

A „HOT TO GO” című dalhoz a közönséget is bevonta, ugyanis előzetesen megtanította nekik a koreográfiát, így több tízezer ember szíve dobbant együtt az ikonikus dalra. A „Pink Pony Club” alatt a hangulat a tetőfokára hágott: a rajongók tömege rózsaszín cowboy-kalapban táncolt és énekelt, egy emberként ugrálva az elhíresült dallamokra.

Kép: Chapelle Roan extravagáns outfitje Forrás: gettyimages.com

A személyes kedvencem, a „Femininomenon” is elhangzott – ez a szám is tökéletesen illeszkedett a show színpompás, ugyanakkor szürreális világába. A művésznő szemmel láthatóan remekül érezte magát a színpadon: az előadás legszokatlanabb és legemlékezetesebb pillanatai pedig azok voltak, amikor bemutatta különleges “háziállatát” – egy játékosan groteszk, műanyag sárkánybébit, amelyet a saját szavaival élve „billió évesnek” nevezett. Ezen felül a lírikus Kaleidoscope című száma után azt is kiemelte, hogy egész végig csak arra tudott figyelni, hogy egy lelkes fesztiválozó a háttérben épp bungee jumpingozott. 

Chappell Roan nem mindennapi látványvilága és produkciója a Sziget egyik legminőségibb showját hozta össze a fesztivál utolsó napjára. Egyedi hangzásvilága és színpadon nyújtott teljesítményére még sokáig vissza emlékezhetnek a Pink Pony Club tagjai. 

Techno after

A techno és a drum&bass szerelmesei sem maradtak hoppon, éjféltől kiájulásig dárézhattak Hedexre, Subtronicsra és Epticre.


Forrás: https://szigetfestival.com/hu/gallery#sziget-gallery-44

A Sziget nem csak egy fesztivál – sokak számára egy rituálé. Egy hely, ahol az ember leporolja magáról a mindennapok terheit, hogy néhány napra eggyé váljon a zene, a kaotikus tömeg és a nyár minden szépségével. A Szigeten úgy érezhetjük magunkat egy közösség részének, hogy közben önmagunk lehetünk, így a sivatagi klíma és a borsos árak mind háttérbe szorulnak, amikor a naplementében ezrek éneklik egyszerre ugyanazt a refrént.