Keresés
Close this search box.

Legyél te is hallgatós! Jelentkezz hozzánk március 3-ig!

versenyautók és cím

Unalmasból izgalmas: esős Monaco, átalakított Barcelona? Célegyenes S1 E8

Elérkezett az idény hetedik nagydíj hétvégéje is. A Monacói nagydíj hozott is izgalmakat, meg nem is, most pedig a spanyol futammal folytatódhat a hajsza a győzelemért. Nézzük, mire számíthatunk a barcelonai hétvégétől!

Kijött a valós különbség Verstappen és Pérez közt?

A Red Bull kétszeres világbajnok pilótája újra tanúbizonyságot tett arról, hogy érdemei nem csak az energiaitalosok elképesztő tempójának tudhatók be. A fiatal holland kegyetlen tempót diktált a monacói utcákon, és ellentmondást nem tűrő győzelmet aratott az időmérőn és a futamon is. Vele ellentétben azonban Checo Pérez borzasztó hétvégén van túl. A mexikói már az időmérő első felvonásában búcsúzott, miután a célegyenes végén durván falnak vágta versenygépét. Az ilyen nehéz helyszíneken jön elő ténylegesen a különbség pilóta és pilóta között. Lehet, hogy Pérez a monacói nullázása után el is felejtheti a világbajnoki címről szövögetett álmait?

F1 autó a kanyarban
Ezúttal Fernando Alonso követhette közvetlen közelről néhány kör erejéig az egyes számú Red Bullt
Forrás: https://www.autosport.com/f1/news/f1-race-results-max-verstappen-wins-wild-2023-monaco-gp-/10474825/

Az év időmérőjét láthattuk Monte Carlo utcáin?

Köztudott, hogy a francia riviéra partján gyakorlatilag az időmérőn eldőlhet a végeredmény. Ez ezúttal sem volt másképp, hiszen a dobogóra az időmérő első három helyezettje állhatott fel. Esteban Ocon, Fernando Alonso és Max Verstappen is tökéletes kört raktak össze, azonban a holland világbajnok egy hajszállal mindenkinél gyorsabb volt. Charles Leclerc köre is nagyon jól sikerült, hiszen az időmérőn a hazai szurkolók kedvence végzett a harmadik helyen. Azonban a Ferrari pilótáját Lando Norris feltartása miatt 3 rajthellyel hátrébb sorolták, aminek köszönhetően a hatodik helyről rajtolhatott, Ocon pedig megörökölte a harmadik helyet barátjától. 

Az eső mentette meg a Monacói nagydíjat a teljes unalomtól

Ha nem jött volna a hirtelen esőzés a futam két harmadánál, valószínűleg még a Miami nagydíjat is alulteljesítette volna a monacói. A váratlan időváltozás azonban alaposan megkavarta a kártyákat, hiszen a Ferrari és az Aston Martin is megpróbált nagyot húzni a taktikával, azonban ez sajnos nem járt sikerrel. Lance Stroll és Carlos Sainz is hibáztak az esőben: előbbinek egy kiesésbe, utóbbinak 4 elvesztett pozícióba került a verseny. A zord időjárás nem tudta kizökkenteni a rajt-cél győzelmet arató Verstappent, így simán húzhatta be karrierje 39. győzelmét. Ezzel a számmal pedig Sebastian Vettel 38 győzelmes rekordját adta át a múltnak a Red Bullnál, innentől pedig a holland az energiaitalosok legtöbb futamgyőzelmet behúzó pilótája.

Sebastian Vettel balra és Max Verstappen jobbra
Mellettem az utódom: Sebastian Vettel és Max Verstappen, a Reb Bull két legtöbb győzelemmel rendelkező pilótája

A Ferrari nagy lövése?

A maranellói gárda az olaszországi Emilia-Romagna tartományt és nagydíjat súlyosan érintő esőzések miatt eddig nem alkalmazhatta fejlesztéseit. Ráadásul a Mercedesszel ellentétben az olaszok Monacóba sem vitték el újításaikat az SF-23-asra. Ez azonban nem tűnik rossz döntésnek, hiszen Monacóban tesztelni – és ne adja Isten összetörni – az új elemeket nagyon rizikós döntés lenne. A Ferrari ezzel a rizikóval nem akart foglalkozni, így csak Barcelonában láthatjuk új elemeiket, amely ráadásul nem is igazán az ő terepük, a spanyol nagydíj helyszíne.

Mi lesz, ha nem válnak be a fejlesztések Barcelonában?

Nos, a katalán aszfaltcsík köztudottan gumigyilkos pálya, amely az utóbbi időben a Ferrari egyik legnagyobb gyengesége. Az olaszokon egyre nagyobb a nyomás, és mindenképpen fejlődést kell mutatniuk, különben szétszedi őket a média és a tifosi. Ráadásul a helyzetüket pilótáik gyenge formája sem könnyíti meg, 2020 után tehát újabb rém gyenge szezonkezdete volt a patinás istállónak.

Átalakul a barcelonai aszfaltcsík

A katalóniai pálya harmadik szektorában hosszú ideig tartó kérlelés után végre változást eszközöltek: kiszedték a pilóták által nem kedvelt sikánt, ezzel pedig talán egy nagy fokkal izgalmasabb versenyt láthatunk az egyébként is érdekes spanyol helyszínen. A Ferrari abban joggal reménykedhet, hogy az apró, de annál jelentősebb módosítás az ő malmukra hajthatja majd a vizet. Ugyanakkor a Mercedes és a közép-, illetve kiscsapatok is próbálhatnak majd előnyt kovácsolni az átalakított vonalvezetésen.

Az átalakult pálya
Az átalakult pálya vonalvezetése

Pletykarovat: mi lesz Lewis Hamiltonnal?

Mint azt több sajtóorgánum is említette, a brit pilóta jövője erősen kétséges lehet, hiszen a Mercedes jelenlegi helyzete nem elég kielégítő a hétszeres világbajnok számára. Ezt szeretné állítólag kihasználni a Ferrari, akik akár ki is vásárolhatnák Hamiltont jelenlegi szerződéséből, és még több fizetéssel csábítanák őt magukhoz. Ezeket a híreket természetesen komoly fenntartásokkal kezeljük. Ugyanakkor nem szabad azt sem elfelejteni, hogy mekkora hírértéke lenne annak, ha a 38 éves pilóta lenne az, aki Kimi Räikönnen 2007-es bajnoki címe után újra visszavezethetné a Ferrarit a győztes útra. Kíváncsian várjuk a fejleményeket.

Lewis Hamilton
Vajon hol fogja folytatni 2024-ben a brit legenda?

Hogy vajon ki fog győzedelmeskedni a spanyol nagydíjon, azt június 2 és 4 között megtudhatjuk. Az M4 Sport a teljes versenyhétvégét élőben közvetíti.

A monacói befutó és a pontverseny állása:

A verseny állása
Képet szerkesztette: Nagy Dávid

Borítókép: Nagy Dávid