Keresés
Close this search box.

Legyél te is hallgatós! Jelentkezz hozzánk március 3-ig!

Csendes Miami, viharos Imola? Célegyenes S1;E6

A Forma-1 mezőnye a Miami nagydíjon kifejezetten csendes versennyel próbált szórakoztatni minket. Az viszont már biztos, hogy nem az imolai hajsza lesz az a nagydíj, amely visszahozza a rajongók reményeit a sportág megmenekülésére. Elevenítsük fel, mi történt Miamiban, és mire számíthattunk volna az Emilia-Romagna nagydíjtól!

Miami, az unalom nagydíja

A 2023-as naptár első tengerentúli futama nem az izgalmas és szemet kápráztató előzésekről szólt. Mint ahogyan azt már tavaly is láthattuk, a pálya középső szektora ütemtelen, rengeteg egymást követő kanyarral, ahol nagyon nehéz követni egymást. Vagy pedig, ha valakinek sikerül is közel maradnia a másikhoz, a pálya leghosszabb egyenesében simán kikerülheti ellenfelét – nos, ezen a hétvégén pontosan ez történt. Egy kiszámítható, csendes és egy jóindulattal is unalmasnak nevezhető futamot láthattunk, amelyet a változatosság kedvéért ezúttal is Max Verstappen nyert. 

Kellenek egyáltalán ezek az amerikai kirakatfutamok?

Mivel a Forma-1 – ugyanúgy, mint minden sportág – a befektetők és a szurkolók pénzéből él, így igen szükségesek a Miamihoz hasonló helyszínek. Az amerikai piac meghódítása már évek óta a Liberty Media fő célja, ez viszont simán lehet az izgalomra vágyók kárára. Főleg, hogy ezek az új pályák többnyire nem a legizgalmasabb hétvégéket tartogatják számunkra.

A Hard Rock stadion körüli pálya egyelőre nem a sportág legizgalmasabb helyszíne. Forrás: https://visithollywoodfl.com/wp-content/uploads/2023/04/Formula1-Miami.jpg

Imola megmutathatta volna, hol lakik a Forma-1 istene

Imola viszont a naptár egyik legendás helyszíne. Az olaszországi első menetet azonban a szeszélyes, esős májusi időjárás komoly veszélybe sodorta, hiszen az észak-olasz térséget a komoly mennyiségű csapadék mellett földcsuszamlások is sújtották. Ilyen viharos körülmények között rendezhették volna meg az Emilia-Romagna nagydíjat, amely szintén a problémás F1-es hétvégék sorának vethetett volna véget – ez a szerep azonban így a soron következő Monacóra hárul. Május 17-én ugyanis hivatalos közleményben jelentette  be az F1, hogy törli a 2023-as Emilia-Romagna nagydíjat.

A Ferrari és a Mercedes is komoly fejlesztésekkel készült

Mint ahogyan arról már korábban is lehetett hallani, a Mercedes B autója mellett a Ferrari is komoly fejlesztési csomaggal készült Imolára. A 2023-as első olasz nagydíj törlése miatt azonban ezek a módosítások csak Monacoban debütálhatnak majd. Mindkét nagycsapatra rájár a rúd ebben az idényben, nem igazán találják jó formájukat Fred Vasseur és Toto Wolff fiai. Az imolai-monacoi fejlesztésen sok minden múlhat, hiszen ha ezek a módosítások beválnak, az talán az egész szezont megmentheti az unalmat jelentő, utcahossznyi Red Bull-fölénytől.

Nyck de Vries pályafutása hamar véget érhet?

Az elmúlt két hétben a holland pilóta újabb csalódást keltő teljesítményét követően felrebbent több hír is az Alpha Tauri újonc pilótájának jövőjéről. A többnyire negatív hangvételű cikkek szerint Dr. Helmut Marko, a Red Bull csapatának tanácsadója ultimátumot adott a nehezen beilleszkedő Forma 2-es és Formula-E-s világbajnoknak. Ebben az ultimátumban állítólag az szerepel, hogy Barcelonáig komoly fejlődést kell mutasson, ellenkező esetben igencsak rövidre zárhatják a karrierjét. 

Vajon Daniel Ricciardo visszatérése vet majd véget De Vries karrierjének?

Ricciardo visszatérhet?

A Red Bull és az Alpha Tauri tartalék versenyzője, az ausztrál Daniel Ricciardo nem titkolt célja, hogy 2024-ben újra a Forma-1 mezőnyének tagja legyen. Ráadásul a mosolygós pilóta nemrégiben üléspróbán járt Faenzában az Alphánál. Nem kell ezt túlgondolni természetesen, hiszen tartalékpilótaként ez egy megszokott és kötelező procedúra, ugyanakkor a Ricciardo által jelentett fenyegetés is Damoklész kardjaként lebeghet Nyck de Vries feje felett. Kérdés, a holland megmutatja-e végre a benne rejlő potenciált, és a számára már jól ismert Monaco-Barcelona duó erre egy nagyon jó lehetőséget jelenthet.

A miami befutó és a pontverseny állása:

Grafikák és borító: Nagy Dávid