Keresés
Close this search box.

Legyél te is hallgatós! Jelentkezz hozzánk március 3-ig!

Káosz Ausztráliában: Végre kezdetét vette a 2023-as Forma-1-es idény? Célegyenes S1:E3

A Forma-1 mezőnye ezúttal Ausztráliába utazott, ahol idén harmadszorra próbálták meg a csapatok felvenni a versenyt Max Verstappennel és a Red Bullal. A későn kelők bizonyára nem lepődtek meg, amikor idővonalukon meglátták, ki nyerte a nagydíjat, ugyanakkor a futam és a hétvége is rengeteg beszélnivalót tartogatott. Nézzük, mik a legfontosabb hírek a 37. Ausztrál Nagydíjról!

A Ferrarinak jelenleg nem az autója a legnagyobb problémája

A maranellói alakulatnál a gondok sokkal mélyebben gyökereznek annál, hogy a konstrukciójuk kevéssé működőképes. Sok mindent helyre kell tenniük fejben, hiszen a problémáik főleg önbizalomhiányból, és a nyomással járó hibákból erednek. Amíg ezzel nem bánnak el, addig lehet bármilyen jó az autó, a Ferrari nem lesz komoly esélyese a bajnokságnak. Melbourne-ben újfent csalódást keltő teljesítményt nyújtottak, az időmérős tempójuk sem volt jó, ráadásul Sainz és Leclerc ugyancsak egyéni hibájukból nem szereztek pontot – mindenképpen össze kell kapják magukat tehát a következő négy hetes szünetben.

Charles Leclerc minden bizonnyal nem ilyen szezonkezdetről álmodott. Forrás:https://www.planetf1.com/news/charles-leclerc-everything-wrong-australian-dnf/

Ocon és Gasly: Jó barátok, akik nem figyelnek oda egymásra, ezért tönkreteszik egymás és a csapatuk versenyét

Az Alpine-nak nagyszerű futama volt egészen a második piros zászlót követő újraindításig és a teljes káoszig. Alonso Sainz által intézett megpördülése ugyanis egy dominót indított el: a mezőny feltorlódott az első kanyar után, Gasly pedig a tükröt nem figyelve ráhúzta a kormányt csapattársára, amelyért utólag akár még büntetőpontokat is kaphatott volna. Szerencséjére a Versenyigazgatóság versenybalesetnek minősítette az esetet, így Gasly rajthoz állhat Bakuban is. Mindezek ellenére Otmar Szafnauernek mindenképpen rendet kell tennie pilótái közt, hogy több ilyen eset ne fordulhasson elő.

A két francia pilótának lesz mit megbeszélnie a szünetben. Forrás:https://www.mirror.co.uk/sport/formula-1/pierre-gasly-penalty-points-ban-29610088

Örülhettek az ausztrálok: Oscar Piastri és a McLaren megszerezték első pontjaikat

A hétvége egyik meglepetése a McLaren teljesítménye volt. Az időmérőn a tőlük mostanában megszokott teljesítményt hozták. Egykörös tempóban nagyon rosszak Norrisék, azonban a versenytempójuk több, mint kielégítő volt. Oscar Piastri azonban rengeteg másodperccel maradt volna le csapattársától, ha nincs Magnussen falérintése, illetve az ebből az esetből kialakult piros zászló. Ugyanakkor kétségtelen, hogy bemutatkozó évében, ráadásul hazai közönség előtti plusz nyomással együtt nagyszerűen teljesített. A McLaren Norris hatodik és Piastri nyolcadik helyével jelentős pontmennyiséget szedett össze, amivel máris az összetettbeli ötödik helyre ugrottak: két hétvégényi szenvedést követően tehát értékelhető teljesítményt nyújtott a legendás wokingi gárda.

FIA: Újfent viccet csinál magából a versenyirányítás?

Michael Masi 2021-es Abu Dhabi nagydíjon elkövetett hibái óta az FIA általában jó döntéseket hozott – egészen a vasárnapi futamig, ahol megint megmagyarázhatatlan és logikátlan ítéletek követték egymást. Amikor az 56. körben piros zászló mellett döntöttek, az abszolút helyes, ugyanakkor valahol mégis szükségtelen volt. A pályabírók simán össze tudták volna szedni a Magnussen megsérült Haas-áról leeső alkatrészeket, illetve az elhagyott gumit, azonban inkább beintették a piros zászlót, amelynek sokan estek áldozatául az újraindításkor. Ráadásul mivel az utolsó két körön belül volt a futam, amikor az újabb balesetek bekövetkeztek és egy szektort sem tudtak teljesíteni a pilóták, a versenybírók újabb piros zászlót intettek. A balesetsorozat legnagyobb áldozata egyértelműen az a Carlos Sainz, aki az első dominót borította fel Fernando Alonso kipöckölésével – pechjére ezért öt másodperces időbüntetéssel sújtották az 55-ös számú SF23-ast, amellyel mindössze tizenkettedik helyen zárta a nagydíjat. A spanyol büntetését rengetegen nem értik, illetve túl szigorúnak tartják, pláne annak fényében, hogy honfitársa visszakapta elvesztett harmadik helyét; tehát az 57. kör lényegében meg sem történt. Ugyanakkor ez a döntés már csak azért is jogos – és fontos kiemelni – mert Sainz hibája indította el azt a láncreakciót, amely a két Alpine, Sargeant és De Vries kiesését is okozta. Összességében tehát az FIA újabb kétélű döntések sorát hozta meg, ugyanakkor igyekeztek a lehető legjobban megoldani a helyzetet.

A baleset, amely „nem történt meg”. Forrás: https://twitter.com/F1/status/1642557753431412739/photo/1

Az Ausztrál-nagydíj végeredménye és a pontversenyek állása:

Borító és grafika: Polgár Petra