Keresés
Close this search box.

Legyél te is hallgatós! Jelentkezz hozzánk március 3-ig!

God of War Ragnarök:Valhalla teszt

Terápia a háború istenének – God of War Ragnarök: Valhalla teszt (spoiler-es!)

Spárta szelleme ezúttal a skandináv mitológia túlvilágát, a Valhallát látogatja meg, hogy válaszokat találjon. Az egy évvel ezelőtt megjelent God of War: Ragnarök játékhoz most egy ingyenesen elérhető DLC-vel ajándékozzák meg a játékosokat. Nézzük hát meg, miféle extrákkal gazdagodott ez a sorozat!

Borítókép: Playstation.Blog

A Hallgató Magazin Tech rovatának támogatója a Skribe.

A PS5 játékosok december óta ingyen hozzáférhetnek a God of War: Ragnarök kiegészítőjéhez, melynek fejlesztését és rendezését az a Santa Monica Studios vállalta, amelyik annak idején az egyik legnépszerűbb játéksorozatot készítette el. Az európai régióban a kiegészítő összesen 8.394 GB-nyi tárhelyet foglal el, főleg a mellékelt nyelvi package-ek miatt ez több, mint az Egyesült Államokban. A DLC – profi játékmenettel és hibák ejtése nélkül – körülbelül egy óra alatt végigvihető, viszont számos olyan extrát tartalmaz, ami miatt érdemes próbát adni neki.

Történet

Kratos és fia, Atreus a kilenc birodalom népeinek segítségével megállították Odint, az ázok istenét, elpusztították Asgard-ot és békét hoztak a világok között. Miután elbúcsúzott fiától, Kratos útra kel, hogy eljusson a harcosok nyughelyére, Valhallába, hogy válaszokra leljen a múltjából. Rövidesen csatlakozik hozzá Freya, a ván istennő és a valkűrök, hogy segítsék őt ebben a merész kalandban. A  különleges birodalomban felbukkan Tyr is, a háború istene, hogy Kratos múltjának felgöngyölítésében irányt mutasson. 

A történetben és a párbeszédekben néhol érződik egy kis sietség, ami a kidolgozottságot illeti. Néhol úgy tűnik, mintha a fejlesztésre kevés időt kapott volna a csapat, ugyanakkor a dialógusok karakteridegennek hatnak a játékban, mintha nem is ugyanaz írta volna a szöveget, mint a korábbi játékoknál. Várható, hogy a DLC nem rendelkezik olyan grandiózus történettel, mint a korábbi GoW játékok, viszont magának a világnak a felfedezése jó ötletnek bizonyult a történet szempontjából.

Részlet a játékból. A Valhalla bejárata.
Részlet a játékból. A Valhalla bejárata. Kép: Game Informer

Játékmenet

A játékmechanika és a harcrendszer az előző két GoW játék menetét követi. Egy lényeges eltérés, hogy az elhalálozások esetén a játék visszateszi a játékost Valhalla bejáratához. Hasonlóan a 2020-es Hades-hoz, a játék története addig jut el, amíg a játékos életben marad, ezzel komoly kihívást okoznak a megjelenő ellenfelek. Ez az úgynevezett roguelike játékmenet, amelyben az egyes pályák algoritmikusan generáltak, vagyis minden alkalommal új kihívások elé állítják a játékost. Mivel azonban ez nem egy teljes játék, az egyórás játékidő keretében nem olyan nehéz a történettel haladni, mint a fent emlegetett Hades-ban. 

Az egyes újraéledések végén Tyr párviadalban újabb és újabb kihívások elé állítja a játékost, a próbatételek végén pedig megvizsgálnak egy-egy fontos történést Kratos múltjában, amiket addig nem tudott feldolgozni. A játék némi fapados magyarázatot ad a főhős korábbi viselkedésére, és megpróbál valami tanulságot is levonni a történtekből, ami némileg erőltetettnek hat a játékban. Maga a roguelike játékmenet azonban tökéletesen illik a Valhalla mítoszához csatolt képhez, amelyben a harcos újra és újra nekivág a küzdelemnek.  

A korábbi fegyverek és képességek mellé egy régi fegyvert, Olympos pengéjét, valamint egy új társat is kapunk: Mimir fejét időről időre a görög napisten, Helios helyettesíti, akinek fejét Kratos a régi sorozatban tépte le. Az új társ a bátorítások helyett a folyamatos csipkelődést és a régi hibák felemlegetését képviseli, amely illik a DLC témájához, viszont maga a karakter nem rendelkezett annyi személyiséggel, hogy ezt a szerepet feltétlenül neki kellett betölteni – ha más miatt nem, legfeljebb azért, mert a régi játékokban Kratos szintén használta az ő levágott fejét.

A játék zenéjében nemcsak az új sorozat témái, hanem a régi GoW trilógia dallamai is felcsendülnek, az egyes szörnyek és fegyverek hangjai hajaznak az eredeti trilógia hangzásvilágára, ezzel tovább színesítik a játék világát, erősítik a két sorozat közötti átfedést. A szinkrongárda az eredeti játékból, sőt még a régi trilógiában megszólaltatott Helios hangja is visszatér a DLC-ben, a közöttük megírt párbeszédek, bár néhol erőltetettek, összességében kellemes élményt nyújtanak.

Próbáld ki te is a Skribe kávé és sörelőfizetéseit.

Látványvilág, grafika

Az új GoW játékoknál egészen más volt a látványterv, mint a régiek esetében. Nem csupán a konzolok közti generációs különbségek és a motor miatt, hanem mert a különböző mitológiai világok másfajta megjelenítést követeltek. A Valhallában a görög és az északi világ elemei keverednek egymással, a korábbi játékok ellenfelei, helyszínei újra előkerülnek, ezúttal másfajta megjelenéssel. 

Az egyéves fejlesztési idő a grafikában hagy kívánnivalót maga után. A sebtiben összerakott DLC-ben néhol előfordulnak glitch-ek, egy-egy textúra későn vagy egyáltalán nem tölt be, a látvány pedig sok esetben meg sem közelíti a Ragnarök-ét. Mindez viszont nem megy a játékmenet vagy az élvezhetőség kárára, és összességében jól mutat a játék, a visszautalások és a régi helyszínek megújított változatai nosztalgikus érzést adnak a kiegészítőnek.  

2022-es megjelenése után a Ragnaröknek egyből sikerült elfoglalnia méltó helyét a videojátékos történelemben, mint ahogy Kratosnak is. Kép: Twinfinite

Összegzés

A játék záróképét elnézve valószínű, hogy több hasonló tartalomra is számíthatnak a játékosok a jövőben. A történet maga persze nem biztos, hogy egy teljes játékot megkövetel, viszont hasonló kiegészítőkre biztosan van még kapacitása a csapatnak. Ha sikerült korábban a játékra beruházni, ezt az ingyenes DLC-t érdemes letölteni és végigjátszani, sajátos élményt nyújthat, ha valaki már régen vette elő a Ragnarök-öt, és szeretné felfrissíteni az emlékezetét az irányítás és a történet terén. A történet folytatásán felül maga a játékmenet és a fegyverkészletbeli újítások miatt is érdemes kipróbálni.