Keresés
Close this search box.

Legyél te is hallgatós! Jelentkezz hozzánk március 3-ig!

Unalom a jeddahi éjszakában – Célegyenes S1:E2

A Forma-1 mezőnye ezúttal Szaúd-Arábiába utazott, ahol a jeddahi éjszakában mérkőzhettek meg egymással a pilóták és a csapatok. Nem ez volt a sportág történetének legizgalmasabb hétvégéje, azonban így is akadt egy-két meglepetés és csalódást keltő teljesítmény. Nézzük, mi történt a szezon második nagydíján!

Piastri révén életjelet mutatott a McLaren?

A szabadedzések során végig azt láthattuk, hogy a narancssárga autók szenvednek, nem találják az optimális beállításait az autónak. Az időmérőre azonban Oscar Piastri autóját biztosan sikerült jól belőni, hisz a fiatal ausztrál a kilencedik helyről várhatta a rajtot a vasárnap esti nagydíjon. Azonban a dolgok gyorsan rosszra fordultak: Piastri az első körben elvesztett egy darabot az első szárnyából, így ki kellett állnia, amivel elvesztette előkelő helyét a futamon. A McLaren tehát valamennyit mutatott abból, mit tudhatna az autó, de ez a hétvége sem Zak Brown fiainak kedvezett.

Lewis Hamilton bajban van

A hétszeres világbajnok szenved a Mercedesben. Helyzetét Angela Cullennel való „szakítása” sem könnyíti meg, ugyanis a brit pilóta és az új-zélandi fizioterapeuta útjai végleg külön váltak. Habár a médiában úgy tűnhet, békésen mondtak búcsút egymásnak, a háttérben ennél valószínűleg feszültebb helyzet alakult ki köztük, így ez is kihathatott Hamilton teljesítményére: nyilatkozataiban, rádióbeszélgetéseiben és a pályán is észrevehető, hogy nincs önbizalma a Mercedesben. Folyamatosan panaszkodik, ráadásul a csütörtöki sajtónapon egyértelműen kijelentette, nem ott tartanak az autó fejlesztésével ahol szeretnének, és át kell gondolniuk a csapattal, hogyan tovább.

Hamilton jelenleg nem azzal foglalkozik, meglesz-e a nyolcadik cím, hanem hogy megbarátkozzon a W14-essel. Forrás: https://news.italy24.press/temp/resized/medium_2023-03-20-9ff08c7ede.jpg

Annak ellenére, hogy a garázs egyik oldalán nem alakul minden zökkenőmentesen, George Russell ezúttal is szolidan teljesített a másik Mercedesszel; az időmérőn negyedikként végzett. A verseny végét követő Alonso-büntetés után ugyan ideiglenesen harmadiknak érezhette magát, de végül a versenybíróság az Aston Martin óvását követően visszavonta a büntetést, így a fiatal brit végül negyedik lett. Az ő teljesítményében mindenképp bízhat Toto Wolff legénysége, amíg Hamilton is megtalálja a jó formáját.

A Ferrari kisebb gödörben van

Bombaként robbant a hír március 15-én, miszerint Charles Leclerc már a szaúdi hétvégén megkapja első büntetését, hiszen a szezonnyitón már a második vezérlő-elektronikája ment tönkre. Ebből az egységből ráadásul mindössze kettőt lehet felhasználni egy idényben büntetlenül, így a monacói a 12. helyről kezdhette meg a futamot. Az olaszok versenytempója nem volt jó, Sainz az időmérőn is szenvedett, így gyakorlatilag ugyanazt lehet elmondani róluk, mint Bahrein után: van tempó, de valami még mindig nem klappol teljesen.

Alonso megszerezte századik dobogós helyezését

A veterán spanyol pilótával kétszer is nagyot fordult a világ a futam után: előbb leintették a harmadik helyen, a pódiumon ünnepelhetett, majd 10 perccel később az FIA bejelentette: 10 másodperces időbüntetéssel sújtják Alonsot, amely a harmadik helye elvesztését eredményezte. Az Aston Martin azonban ebbe nem nyugodott bele, fellebbeztek a döntés ellen, amelyet a versenybírók elfogadtak, így mégis meglett az a századik dobogó. A harmadik helyet ideiglenesen megszerző George Russell, mint a versenyzői érdekképviselet (GPDA) vezetője az eset után azt nyilatkozta, a versenyirányításnak ideje lenne észszerűen osztogatnia a büntetéseket, hisz némely büntetés túl súlyosra, vagy épp teljesen indokolatlanra sikeredik. Jóllehet, ezúttal az utóbbi eset következett be, de legalább az FIA javította hibáját.

George Russell nagyon sportszerűen nyilatkozott spanyol versenytársának helyzetéről forrás: https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/article29509068.ece/ALTERNATES/s1200c/0_F1-Grand-Prix-of-Bahrain.jpg

A futam végeredménye és a pontversenyek állása: