Piastri révén életjelet mutatott a McLaren?
A szabadedzések során végig azt láthattuk, hogy a narancssárga autók szenvednek, nem találják az optimális beállításait az autónak. Az időmérőre azonban Oscar Piastri autóját biztosan sikerült jól belőni, hisz a fiatal ausztrál a kilencedik helyről várhatta a rajtot a vasárnap esti nagydíjon. Azonban a dolgok gyorsan rosszra fordultak: Piastri az első körben elvesztett egy darabot az első szárnyából, így ki kellett állnia, amivel elvesztette előkelő helyét a futamon. A McLaren tehát valamennyit mutatott abból, mit tudhatna az autó, de ez a hétvége sem Zak Brown fiainak kedvezett.
Lewis Hamilton bajban van
A hétszeres világbajnok szenved a Mercedesben. Helyzetét Angela Cullennel való „szakítása” sem könnyíti meg, ugyanis a brit pilóta és az új-zélandi fizioterapeuta útjai végleg külön váltak. Habár a médiában úgy tűnhet, békésen mondtak búcsút egymásnak, a háttérben ennél valószínűleg feszültebb helyzet alakult ki köztük, így ez is kihathatott Hamilton teljesítményére: nyilatkozataiban, rádióbeszélgetéseiben és a pályán is észrevehető, hogy nincs önbizalma a Mercedesben. Folyamatosan panaszkodik, ráadásul a csütörtöki sajtónapon egyértelműen kijelentette, nem ott tartanak az autó fejlesztésével ahol szeretnének, és át kell gondolniuk a csapattal, hogyan tovább.

Annak ellenére, hogy a garázs egyik oldalán nem alakul minden zökkenőmentesen, George Russell ezúttal is szolidan teljesített a másik Mercedesszel; az időmérőn negyedikként végzett. A verseny végét követő Alonso-büntetés után ugyan ideiglenesen harmadiknak érezhette magát, de végül a versenybíróság az Aston Martin óvását követően visszavonta a büntetést, így a fiatal brit végül negyedik lett. Az ő teljesítményében mindenképp bízhat Toto Wolff legénysége, amíg Hamilton is megtalálja a jó formáját.
A Ferrari kisebb gödörben van
Bombaként robbant a hír március 15-én, miszerint Charles Leclerc már a szaúdi hétvégén megkapja első büntetését, hiszen a szezonnyitón már a második vezérlő-elektronikája ment tönkre. Ebből az egységből ráadásul mindössze kettőt lehet felhasználni egy idényben büntetlenül, így a monacói a 12. helyről kezdhette meg a futamot. Az olaszok versenytempója nem volt jó, Sainz az időmérőn is szenvedett, így gyakorlatilag ugyanazt lehet elmondani róluk, mint Bahrein után: van tempó, de valami még mindig nem klappol teljesen.
Alonso megszerezte századik dobogós helyezését
A veterán spanyol pilótával kétszer is nagyot fordult a világ a futam után: előbb leintették a harmadik helyen, a pódiumon ünnepelhetett, majd 10 perccel később az FIA bejelentette: 10 másodperces időbüntetéssel sújtják Alonsot, amely a harmadik helye elvesztését eredményezte. Az Aston Martin azonban ebbe nem nyugodott bele, fellebbeztek a döntés ellen, amelyet a versenybírók elfogadtak, így mégis meglett az a századik dobogó. A harmadik helyet ideiglenesen megszerző George Russell, mint a versenyzői érdekképviselet (GPDA) vezetője az eset után azt nyilatkozta, a versenyirányításnak ideje lenne észszerűen osztogatnia a büntetéseket, hisz némely büntetés túl súlyosra, vagy épp teljesen indokolatlanra sikeredik. Jóllehet, ezúttal az utóbbi eset következett be, de legalább az FIA javította hibáját.

A futam végeredménye és a pontversenyek állása:
