Kinek ajánlanád a film megnézését?
Hajna: Bárkinek, aki nyitott a kortárs, szókimondó filmekre, vagy látta és szerette a Szomorúság háromszögét. Az egy veszett jó film!
Réka: Azoknak, akik értik és szeretik a fekete humort, illetve nem riadnak vissza a groteszk, erőszakos jelenetektől.
Mitől volt számodra különleges a film?
H: Van egy nagyon erős képi világa a filmnek, ami hamar magával ragad. Az érzékletesen összekombinált képi és hangzásvilág pedig megteremti azt az atmoszférát, ahol elhiszem azt a rendezőnek, hogy valós időben ott vagyok ezeknél a történéseknél. Talán ettől érzem még rémisztőbbnek.
R: Nekem tetszett, hogy sajátos humorral és túlzásokkal rájátszott aktuális társadalmi problémákra, kiforgatta, már-már elviccelte azokat. De emelett tele volt erős, elgondolkodtató részekkel is. Illetve nagyon látványos volt a vizuálítása. A beállítások, a díszletek és a hangok hozzátettek az egészhez.
Ha egy szóval kellene jellemezned, mi lenne az?
H: Elvont.
R: Groteszk, egyértelműen.
Osztrák-német koprodukcióban készült film, de a mondanivalója mennyire igaz más országokra / nemzetekre is?
H: Globális szinten jelen lévő problémákat boncolgat a film. A kiváltságosság érzéssel felruházott, és ezáltal torzított világképpel rendelkező, megjelenített karakterek a valós világban is jelen vannak. Az hogy milyen, és mennyire személyes élethelyzetekben tapasztaljuk meg ezeknek a jelenlétét az már egy másik olyan kérdéskör, amin érdemes lehet elgondolkodni.

R: Szerintem abszolút aktuális, többek között nálunk is. Elterjedt jelenség, hogy a társadalom felsőbb, gazdagabb rétegének képviselői, a vezető pozícióban lévő személyek bármit megtehetnek, és a bizonyítékok ellenére sincs semmi következménye a tetteiknek. Valamint több olyan témát is feszeget a film, amivel egyénileg vagy globálisan azonosulni tudnak a nézők.
A társadalomkritikán kívül milyen más problémákkal foglalkozik?
H: Én most az akkumulátorgyár kérdéskörét emelném ki, és azt a vonalat, hogy amennyiben az érdek azt szolgálja, gátlástalanul, mindenen és mindenkin keresztül viszik a terveket, hogy a létesítmény megvalósuljon. Itthon is gyakran hangos a sajtó az akkumulátor gyárak építése elleni tüntetésektől, amibe hiába áll be a lakosság, törekvéseik gyakorta nem érnek célt a felsőbb érdekek végett.
R: Nagyon erős volt a feleség/nevelőanya karaktere, aki képtelen volt teherbe esni, ezért béranya lehetőségén gondolkoztak. Rengeteg nő küzd ezzel a problémával világszerte. A környezetvédelem kérdését én is megemlíteném. A film természetesen ezt is kritikusan, kiforgatva vizsgálja.
Az akkumulátor gyárat egy természetvédelmi területre szeretnék építeni, ezért módosítani kell a föld besorolását, mit sem törődve a természetre és élővilágra gyakorolt hatásaival. De egyéni problémákkal is foglalkozik, mint például az akarat érvényesítése, megfelelési vágy, stressz kezelése, lopás, felelősségvállalás.

+1 Miért pont a Bem mozi?
H: Van valami elemi vonzerejük ezeknek a klasszikus, művész moziknak. Szeretem azt a részét, hogy még a nagyszüleim is jártak annó ezeken a helyeken, de valahogy az sem mellékes, hogy tízszer romantikusabb itt egymás szemébe nézni mint egy nagy, ember zajtól hangos mozi, zsúfolt mozgólépcsőjén. Plusz egy pont a Bemnek a formabontóan zseniális, mindig változó, nem csak újdonságokat játszó filmkinálatáért. Köszönjük, hogy így vagytok, ahogy!
R: Bevallom őszintén, nekem ez volt az első alkalmam, hogy a Bem-ben moziztam, de biztosan nem az utolsó. Nagyon megfogott a hangulata, főleg a filmrészletek képeivel telerakott falak. Illetve nekem szimpatikus a kis nézőtér, sokkal családiasabb hangulatot teremt a mozizásnak. A nagy lábtér pedig abszolút plusz pont nálam.